Atlanta – Eufaula, Maandag 7 mei 2018

7 mei 2018 - Eufaula, Verenigde Staten

Atlanta – Eufaula, Maandag 7 mei 2018

Op zondagochtend zijn we door Marion en Ellen naar Schiphol gebracht. Daar was het erg druk, iedereen leek wel met vakantie te gaan. Toch duurde het inleveren van de koffers, de securitycheck en douane niet lang en hebben we een aantal winkels bekeken. We vertrokken op tijd en na 9,5 uur lang stilzitten kwamen we aan op Atlanta.

Ook daar ging het vlot: na een gesprekje met de immigratie-officer mochten we Amerika in. Na een kwartier waren ook de koffersop de band en gingen op zoek naar vervoer naar het hotel. We zijn met de bus van de internationale terminal naar de centrale terminal gereden. Daar een taxi genomen naar het hotel.

Daar aangekomen de koffer in de kamers gezet en direct naar het aanpalende lokale brouwhuis gelopen want we hadden van al dat gereis een enorme dorst gekregen. Daarna nog even Atlanta midtown bekeken, nog wat gedronken en gegeten waarna we redelijk vermoeid, gingen slapen.

Omdat de jetlag en vooral een brommende airco niet mee wilden werken aan een goede nachtrust, waren we om 04:30 uur wakker. Rustig wakker geworden en daarna een wandeling gemaakt door de stad. Op de benedenverdieping van een kantoorflat waren een aantal cafetaria's die ontbijt verkochten waar we scrambled eggs en spek hebben gegeten en een enorme beker koffie hebben gedronken.

Op de terugwandeling naar het hotel hebben we besloten ons toch met Uber naar de verhuurlocatie te laten brengen. Dat ging heel makkelijk: via de Uber app geef je aan waar je naar toe wilt en 5 minuten later ben je onderweg.

Bij Cruise America stond de camper al klaar. Na het invullen van de papieren en een uitleg hoe een en ander werkte, gingen we op weg. Het rijden met zo'n camper van 8,5 meter valt in Amerika wel mee, de wegen en parkeerterreinen zijn enorm.

Na 230 kilometer kwamen we aan op het RV resort in Eufaula. Onderweg hadden we al wat boodschappen gedaan dus we hebben een biertje gedronken en de camping bekeken. Ook die dag vroeg naar bed, het was een lange dag geweest.