Smoky 2

22 mei 2018 - Nashville, Tennessee, Verenigde Staten

We reden terug over het smalle, onverharde paadje van de camping naar de doorgaande weg. We kwamen gister van rechts dus gingen we links om zo te voorkomen dat we dezelfde weg terug zouden rijden. We reden door prachtige natuur en kwamen pas na een half uur de eerste kruising tegen. Nog steeds geen bereik dus we gokten de 129 te volgen, vooral in de hoop om weer met Google Maps te kunnen navigeren. De kaarten die in de camper zaten, waren niet nauwkeurig genoeg om de weg mee te kunnen bepalen en we hadden de Google Maps kaarten niet op de telefoon opgeslagen.
Route 129 wordt ook wel The Dragon genoemd, is zeer geliefd bij motorrijders want telt 318 bochten en is 11 mijl lang. Aan het eind van de route is een soort bedevaartsoord voor motorrijders: cafetaria The Dragon, waar we koffie dronken en eindelijk wifi konden gebruiken.

dragondragon koffie

We besloten richting Sylva te rijden en daar verder te beslissen wat te doen. In Sylva gingen we naar het plaatselijke VVV en vroegen naar een goede camping met douches. De medewerkster van het tourist information center wist een goede camping waarvan ook wandelroutes door de Smoky Mountains waren. We kregen een flyer mee van de camping en hebben in Sylva een enorme hamburger gegeten.

De camping had een goede naam: Moonshine Creek Campground. Er was gelukkig plaats en we gingen met de campingbaas in een golfkarretje naar de beschikbare plekken kijken. Unaniem voor plek 23 gekozen, direct naar de supermarkt gereden en terug op de camping de camper op zijn plaats gezet. Op zoek naar de wandelpaden gingen we langs de receptie waar bleek dat er geen wandelpaden in de buurt waren. We hebben de camping bekeken en toen het ging regenen, onder een veranda op schommelstoelen zitten bier drinken. We hadden ook voor deze avond BBQ op het menu. Houtskool op de vuurplaats, eigen gekocht rooster er op en de kampeertafel er boven gezet, zodat het vuur niet uit ging door de regen. Kort daarop stopte het met regenen en hebben we de heerlijke, enorme lappen Ribeye opgegeten.

blauw