Smoky 1

21 mei 2018 - Smoky Mountains, Verenigde Staten

Op maandagmorgen zouden we weer met Cruise America contact opnemen om andere twee plastic beschermkappen op het dak te laten repareren. Om 07:45 uur gebeld, verwarring alom: de eerdere contacten tussen ons en Cruise America waren niet bekend, Later weer wel. Om een lang verhaal kort te maken: we hebben besloten om zonder koelkast te kunnen gebruiken, verder te gaan. Elke camping die we tot nu toe habben gehad, verkocht zakken ijs, dus het bier zouden we wel koud krijgen.
Hierdoor gingen we pas om 11:45 uur richting Smoky Mountains, niet via de toeristische route maar via de Interstate 40 richting Knoxville, om zoveel mogelijk tijd goed te maken. Toen we in de buurt van ABRAM'S CREEK CAMPGROUND kwamen, verlieten we de Interstate en kwamen we via lokale wegen door plaatsjes met mooie namen zoals Maryville, Sixmile en Happy Valley. De wegen werden smaller en toen dame van Google Maps aangaf dat we naar rechts moesten, leek het een avontuur om die weg met een camper van meer dan 2,5 meter breed en bijna 9 meter lang op te gaan. Maar zoals altijd had de Google-mevrouw het goed en kwamen we via een heel smal en prachtig weggetje bij de campground.
Op de camping stond een bord met informatie. Het bleek dat er via de telefoon of via het internet een reservering gemaakt moest zijn. Toen we probeerden het aangegeven telefoonnummer te bellen, bleek er geen verbinding te zijn met een telefoon provider, dus we konden niemand bellen. We zijn naar de eerste kampeerder toegestapt om te vragen wat te doen. Deze vertelde dat het zijn eerste dag op de camping was en adviseerde ons naar de volgende kampeerders te gaan omdat deze al een paar dagen op de camping stonden. Deze kampeerders waren oudere mensen uit de regio die met hun oude caravan al jaren op deze camping kwamen. Dit was het eerste jaar met reserveringen, daarvoor kon je volstaan door het verschuldigde kampeergeld ($17.50) in een soort postbus stoppen. Zij gaven ons het advies gewoon op een plek te gaan staan omdat ze de afgelopen dagen geen enkele ranger (Amerikaanse boswachter)hadden gezien. En het enige wat ons kon gebeuren was een reprimande en dan konden we altijd nog zeggen dat we uit Europa kwamen en het niet snapten.

bord

Dat hebben we gedaan. Op de camping was geen elektra, geen riool, maar één waterkraan en één toilet. Geen douche maar wel een kast waar je je voedsel in kon doen om te voorkomen dat de beren het konden opeten. Heel primitief en daardoor geweldig leuk. Er was wel BBQ gelegenheid dus we hebben weer een stuk Angus gebakken en met smaak opgegeten. Mede door de oorverdovende stilte hebben we die nacht slecht geslapen, of was het toch de angst om groot wild (=beren) tegen te komen:-) ?

plek