Nashville 1

18 mei 2018 - Nashville, Tennessee, Verenigde Staten

De reis naar Nashville begon, zoals steeds deze vakantie, mooi op tijd. We reden via de Natchez Trace Parkway richting Ethridge waar we de Amish gemeenschap in Tennessee wilden bezoeken. De Parkway is een prachtig aangelegde route waar geen vrachtverkeer mag rijden. Alles is zeer goed onderhouden en de conditie van de weg is uitstekend, wat na de slechte wegen van de laatste weken, zeer comfortabel rijden was.
De laatste 50 kilometer naar Ethridge hebben we door het platteland van Tennessee gereden, langs dorpen als Iron City. Echt Amerikaans. Naast een verlaten bouwval staat een prachtig huis, armoedige stacaravans afgewisseld met keurige bakstenen woningen en aangelegde tuinen. Op elke oprit of erf staan prachtige, glanzende auto's.

onderweg

In Ethridge hebben we de Amish-tour gedaan. Er was een Amish boerderij wat dienst deed als voorbeeld woning: elke boerderij van Amish is ingericht met kamerindeling en huisraad zoals in deze boerderij. Deze was door een Amish familie verkocht omdat de gemeente Ethridge uitgebreid werd en de boerderij binnen de gemeentegrens zou komen. Omdat de Amish niet op het riool zijn aangesloten en dat ook niet willen, en buiten-toiletten door de wet verboden zijn, werd de boerderij verkocht en is de familie iets verderop, buiten de gemeentegrens gaan wonen. Een gids vertelde uitvoerig hoe Amish wonen en leven.Vervolgens gingen we met een paardenwagen langs een aantal Amish boerderijen. De chauffeur vertelde in een onverstaanbaar accent honderduit. Ook de Amerikaanse familie die in de wagen zat, verstond de beste man niet of nauwelijks.

amish20180518_113611

Na de tour was het nog 1,5 uur rijden naar Nashville waar bleek dat RV-camp Two Rivers geen plek meer had. We kregen het advies om naastgelegen camping Yogi Bear's camp-resort te proberen. Daar was ruimte genoeg. We reden eerst naar een restaurant, hebben daar Mexicaans gegeten en zijn toen naar de kampeerplek gereden. Al snel begon het hard te regenen en hebben we de e-readers gepakt.

1. Sofie de Boer:
    20 mei 2018