Memphis dag 2

16 mei 2018 - Memphis, Mississippi, Verenigde Staten

Na het ontbijt hebben we Cruise America gebeld voor de schade aan het dak. De operator vroeg een aantal dingen en gaf aan dat we zelf konden beslissen wat te doen: laten repareren of doorrijden. Omdat de weersvoorspelling regen beloofde, zouden we morgen naar een RV dealer te gaan.

Daana hebben we een wandelroute door het T.O. Fuller park gelopen. Onderweg zouden we een opgraving van een indiaanse nederzetting tegen komen, maar die hebben we gemist. Wel een met kogels doorzeefd wandelbordje gezien.

bordje

Tegen de middag met de camper op weg naar Graceland. Dat bezoek stond eigenlijk niet op de planning maar de rondleiding in de Sun studio heeft ons op andere gedachten gebracht. Graceland was de moeite waard. We kregen een i-pad en een koptelefoon en werden met een busje naar het huis van Elvis gebracht. Daar aangekomen kregen we via die i-pad informatie tijdens de ronde door het huis en bijbehorende gebouwen. Daarna werden we teruggebracht naar het beginpunt waar in enorme hallen o.a. de auto's, motoren en boten waren te zien. In andere hallen aandenkens aan o.a. zijn diensttijd en filmcarrière.
elvis

We hebben die namiddag lezend doorgebracht.

Om 19.30 uur hebben we ons door Lyft Ride, een ander soort Uber, naar Memphis laten brengen. Onderweg vertelde de chauffeur ons over Voodoo Village, dat lag dicht bij het T.O. Fuller Park ligt. Bij Bealte Street aangekomen, bleek woensdagavond motoravond: er waren veel motoren langs de kant van de weg geparkeerd en er reden motoren met brullende uitlaten door het voor ander verkeer afgesloten Beale Street.

indian

We hebben het allemaal bekeken en bij de BB King Blues Club naar binnen gegaan. Daar speelde de P.S Band goede blues muziek. We bestelden twee voorgerechten want we hadden niet veel honger. Toen het eten werd geserveerd, bleek dat een voorgerecht in de US groter is dan bij ons: twee enorme schalen vol lekker eten, genoeg voor een hoofdmaaltijd voor vier personen.
Ook weer met Lyft Ride naar de camper teruggebracht.

1. Vera meester:
    17 mei 2018
    Dat was een leuk dagje mannen;;;