Memphis dag 1

15 mei 2018 - Clarksdale, Mississippi, Verenigde Staten

De eerste ochtend in Memphis begon, net als de voorgaande ochtenden, weer op tijd. Na douchen en ontbijt gingen we met de camper naar het dichtstbijzijnde informatie centrum. Daar kregen we een duidelijke uitleg wat er allemaal in Memphis was te zien en we werden geadviseerd naar het informatie centrum downtown te gaan. Daar zouden we de camper kunnen parkeren terwijl we de stad aan het bekijken waren. Na een kwartier kwamen we daar aan en werden door bordjes verder geleid naar RV parkeerplaatsen. Het was niet zo heel duidelijk dus besloten we de camper onder een snelweg viaduct te parkeren zodat deze in de schaduw stond. Tijdens het inparkeren was de camper hoger dan gedacht, we raakten met de plastic kappen die achter op de camper staan een betonnen pilaar. Hierdoor werd de lichtkoepel en de ventilatiekap van de douche én de kap van de luchtuitlaat van de koelkast geraakt.

schade

Nadat we de schade hadden bekeken hebben we geprobeerd Cruise America te bellen maar die waren steeds in gesprek. We besloten het later die dag nog eens te proberen en liepen richting info. Daar bleek een prachtige parkeerplaats voor RV's dus zijn we teruggegaan naar de camper en hebben deze daar gezet.
Met een streetcar en antieke trams hebben we Memphis doorkruist. Bij het Martin Luther King museum uitgestapt, waar het museum op dinsdag gesloten bleek. Het was indrukwekkend om op de plek te staan waar hij vermoord is. Je  kon zien waarvan geschoten is en de baan van de kogel is op de weg aangegeven.

MLK

We zijn daarna naar Beale Street gelopen wat als meest iconische straat van Amerika is gekozen. Rond het middaguur was er niet veel te zien dus hebben we er koffie gedronken en zijn toen doorgelopen naar de Sun studio's waar Elvis zijn eerste single heeft opgenomen.In de studio was een museum gevestigd en werd een rondleiding gehouden. We besloten die te doen wat geen verkeerde keuze was: leuk om te horen hoe Elvis zijn best heeft gedaan om maar een single op te mogen nemen. Johnny Cash, J.L Lewis, Roy Orbison hebben daar later ook opnames gemaakt en U2 heeft er het album Rattle and Hum opgenomen.

Met de tram terug naar de camper en daarna lang gezocht naar een supermarkt waar vlees werd verkocht. Dat vlees later die avond klaar gemaakt op de BBQ.