New Orleans - Natchez

13 mei 2018 - Natchez, Mississippi, Verenigde Staten

Volgende stop was Natchez. We gingen weer voor de snelste route want de afstand van New Orleans naar Natchez was 285 kilometer. De weg ging voor het grootste deel door de delta van de Mississipi rivier over snelwegen die eigenlijk een soort lange bruggen waren. Het was zondagmorgen dus niet echt druk, de weg was kaarsrecht en geen stoplichten dus we schoten lekker op. Toen we de delta uit waren veranderde het landschap van vlak moerasland naar heuvelachtig en dicht bebost. Via de 61 kwamen we in Natchez waar we eerst naar het River View RV Park & Resort gingen om een plek te regelen. Daarna weer naar de andere kant van de rivier waar het toeristenbureau was. Daar was een soort museum over de slaven en de plantages. Erg indrukwekkend. Hier ook tickets voor de hopon-hopoff bus gekocht, deze vertrok vanaf het toeristenbureau dus konden we direct opstappen.
De bus bracht ons langs mooie huizen met prachtige tuinen. Op Main Street zijn we uitgestapt om in Biscuits and Blues wat te eten. Daarna hebben we door Natchez gelopen maar door de warmte bleef dat rondje beperkt. Na drie kwartier op een bankje te hebben gezeten, kwam de bus weer langs en zijn we weer terug naar het toeristenbureau gebracht.
Terug op de camping was het nog steeds erg warm en hebben we in de zwembad van de camping gedobberd. 's Avonds kwam een buurman een praatje maken. Hij vertelde dat hij al vijf jaar thuis werkte en daarom heel Amerika doortrok. Nog later kwamen andere buren ook langs: een echtpaar uit de Brabant bezig aan een rondreis van 6 maanden door Amerika. We hebben tips uitgewisseld: zij waren onderweg naar New Orleans en waren door de Smokey Mountains gereden. Het was erg gezellig en het werd voor ons doen erg laat.