Smoky 3

23 mei 2018 - Bryson City, North Carolina, Verenigde Staten

Van collega's hadden we gehoord over de Blue Ridge Parkway, daarom reden we een stuk naar het noorden om daar de parkway op te pakken. Zoals je op de foto's kunt zien is die weg prachtig. We hebben de parkway gevolgd tot deze ophield bij Cherokee.

20180523_112140

In Cherokee wat gegeten bij een Chinees restaurant waar een soort all-you-can-eat buffet stond. Ideaal voor Amerikanen en vandaag ook voor ons, hoewel onze borden niet zo vol waren geschept als de andere aanwezigen. Via het internet kozen we de camping die het dichtste bij was, dat was 3 mijl verder. Volgens Google Maps waren we op de bestemming aangekomen maar we konden geen camping ontdekken. Wel een soort winkel waar iemand op het erf met een compressor grote luchtbanden zat op te blazen. We vroegen aan hem waar de receptie was en hij wees ons naar de winkel langs de weg. In de winkel waren drie mensen: een oudere mevrouw, haar dochter van rond de 45 en een jongere man, rond de 30. De man had 3 tanden, de dochter 6 en de oude vrouw een kunstgebit. We vroegen of er nog een plekje was voor die avond en de oude vrouw zei dat we minimaal drie dagen moesten reserveren in verband met Memorial Day. Dat wilden wij niet en na overleg met haar dochter, konden we ook een nacht boeken. We vroegen of we de vrije plekken even konden bekijken en of we dat lopend of dat we dat beter met de camper konden doen. Ze zei dat het lopend kon en dat plaats 12 gereserveerd was maar de rest beschikbaar. We liepen de winkel uit, weer langs de bandenman en zochten naar de camping achter de winkel. Het was een stoffig terrein langs een rivier, aan de overkant stonden armoedige huizen. Hier en daar stonden paaltjes met nummers waardoor we begrepen op de camping te lopen. We zijn naar een andere camping gaan zoeken.
Die was niet veel verder, aan de andere kant van het stadje. Een prachtige camping, aardige medewerkers en oud maar brandschoon sanitair. We hebben de camper geparkeerd en liepen een rondje. We raakten in gesprek met de eigenaar en zijn vrouw en hebben zo veel geleerd over het leven in Amerika. Toen we terugliepen naar de camper, volgde de eigenaar ons en hebben we zeker een uur met hem gepraat waarbij hij zijn werkzame leven aan ons vertelde. Hij bleek 78, zijn vrouw 75 en nog elke dag aan het werk op de camping!

camping