New Orleans

11 mei 2018 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

We hadden besloten om via de snelweg naar New Orleans te rijden. Dat schoot lekker op. Onderweg hebben we de informatie bureaus van Mississippi en Louisiana aangedaan. Bij het het bureau van Mississipi was het informatie aanbod uitgebreid met lokale specialiteiten zoals warme chicken-wings. Dit allemaal omdat het de maand van toerisme was. Een medewerker gaf ons een aantal goede tips over New Orleans.

Rond 13:00 uur waren we in New Orleans en moesten daarna nog 30 minuten rijden naar het nationale park waar we de reservering hadden gemaakt.

Eenmaal op de plek aangekomen en de camping een klein beetje te hebben verkend, hebben we Uber gebeld om ons naar de wijk Algiers te brengen. Er kwam een enorme Chevrolet Suburban SUV met enorme velgen voorrijden en zo werden we in stijl naar de Mississippi gebracht. Vandaar zijn we met een ferry over de Mississippi rivier naar downtown NOLO gevaren. Via Canal Street naar Bourbon Street, toen via Decatur naar French Street en weer terug naar Bourbon Street. Onderweg steeds de cafés ingegaan waar goede livemuziek werd gespeeld. Op een van de beroemde smeedijzeren balkons hebben we het spektakel een tijdje van boven bekeken. Daarna een café ingegaan waar een goede hardrock band stond te spelen. Dat was zo goed dat we daar een aantal nummers hebben beluisterd. Nadat we Louisiana-style fastfood, kip en garnalen in een krokant jasje, hadden gegeten weer Uber gebeld. De taxi bracht ons terug tot voor de camper.

1. Andre:
    13 mei 2018